donderdag 31 maart 2011

Social Media

Om met een verbastering van een wereldwijd bekende slogan te beginnen: Ask not what social media can do for you.. Ask what you can do for social media...

Aangezien 0,05% van de twitteraars daadwerkelijk iets post en de rest vooral volgt...
Omdat mensen via hyves/facebook op respect/like drukken, maar uit zichzelf niet zo snel iets op een zakelijk profiel posten...
Vanwege het feit dat mensen wel naar filmpjes via You tube kijken, maar ze zelf niet maken...
Mensen netwerken via Linkedin wel, maar stellen zich zelden de vraag; what's in it for me? (toegegeven, hier heb ik mij in den beginne ook schuldig aangemaakt). Oke hij/zij is in mijn netwerk, leuk en nu?

Allereerst is social media inzet het aannemen van een pro-actieve houding. Jij dient iets "de wereld" in te werpen, dat vervolgens door zoveel mogelijk mensen wordt opgepakt. Het is dus vooral iets om awereness mee te creeeren... Een tool om een beeld bij een bedrijf of product te krijgen... Een medium om informatie de wereld in te gooien... Het is (in my humble opinion) dus beter te gebruiken voor branding, dan voor direct sales...

Dit maakt de volgende vraag; wat brengt het mij of what's the return on investment... Er niet minder belangrijk om...

Ik wil u hier graag bij helpen, met dien verstande dat ik ook nog in de kindervoeten sta qua mogelijkheden en informatie... Met het team van experts wat ik bij Adversitement om mij heen heb, kunnen we er zorg voor dragen dat het voor u zo inzichtelijk mogelijk wordt om te zien, hoe uw branding binnen social media, bijdraagt aan uw doelstellingen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten