vrijdag 28 juni 2013

Audio & Visual inspired.

Wat een gave dingen heb ik de afgelopen weken geleerd omtrent Audio en Visuele mogelijkheden binnen de B2B en retail markt. Twee dingen die er echt zijn uitgesprongen zijn digital signage en video converencing, daar heb je heel veel coole oplossingen voor. Plus de mogelijkheden binnen bediening en BYOD binnen meeting-/boardrooms of leslokalen.

Ik neem aan dat iedereen wel bekend is met Video Converencing, dit kan je al doen met je mobiel, Google Hangout, Skype. Toegegeven dit zijn de "simpele" oplossingen als je bedenkt wat er allemaal mogelijk is. Voor de mensen die niet weten wat Digital signage is, dit is via beeldschermen tonen van informatie die is gericht op een bepaald publiek, op een geselecteerde locatie en tijdstip. Deze informatie kan per beeldscherm en per tijdstip verschillend zijn.

Enkele voorbeelden van digital signage zijn begroetingsschermen in ontvangstruimtes, dynamische bewegwijzering/informatie via beeldschermen in gebouwen of reclameschermen in winkels of een interactie die plaatsvind doormiddel van een reactie paneel/bewegingssensor die op het moment dat iemand de actie "trickert" een picture/video toont wordt op een scherm. Makkelijke voorbeelden: het beeldscherm met reizigersinformatie, schermen in winkels met advertenties/mededelingen, de informatie via een beeldscherm getoond over een kunstwerk/historisch feit in een museum.

Informatie en communicatie zijn niet meer weg te denken uit onze hedendaagse samenleving. Van alle kanten komt er via diverse media een grote hoeveelheid informatie op ons af. Daarom is het belangrijk om personen op het juiste moment van de juiste, gerichte informatie te voorzien. Dit is precies waar het bij digital signage om draait.

Voor de aansturing en het beheer van de digitale schermen wordt gebruik gemaakt van digital signage software. De bandbreedte en functies van de gekozen software bepalen voor het grootste deel de kwaliteit van mogelijkheden van digital signage.

Beeldschermen, mobile, video, connectie en interactie worden steeds belangrijker in onze huidige en toekomstige world of living. Winkels en museums worden een experience centre. Wachtkamers, ontvangsthallen, reizigers in/overstap ruimtes worden interactief en informatiever, door de verbeterde communicatie is dit minder saai en frustrerend. Bedrijfspanden en openbare-/school gebouwen kunnen worden aangekleed met betere informatie voorzieningen over ruimtes, meer functionaliteiten in de werkruimtes, meer gelegenheid voor het nieuwe flexibel werken voor een diversiteit aan mensen en devices. Informatie deling met verschillende afdelingen, locaties in binnen-/buitenland en qua snelheid van overdracht word onze kennisdeling en oplossingsmogelijkheid alsmaar verbeterd. We are living in excited times :D

Hieronder een drie tal zeer aansprekende filmpjes over verschillende mogelijkheden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten